Jangan pernah menyesal!

Assalamualaikum sahabat semua

Dah masuk 10 malam terakhir ramadhan...ape persiapan u guys semua? Jangan sibuk2 shopping sampai terlepas malam Lailatul Qadar...mohon pada Allah supaya kite semua sempat beribadat pada malam yang dinanti2 semua umat Islam. Insyaallah!

Besok seawal jam 7 pagi prof dan bestie dah kene gerak ke Shah Alam untuk uruskan beberapa urusan penting kat sane. Kemudian, balik mengajar kejap...pastu baru bawak adik2 g cari barang2 diorg. Sabtu nak hang out ngan Kak Nini n Kak Mas...insyaallah

Alhamdulillah, syukur nikmat kepada Allah yang memberi rahmat...ada bahagian untuk adik2 nak beli barang2 diorg raya ni. Semalam, prof ada medical check up ngan doktor...nak balik, doktor bagi sumbangan sikit. Syukur alhamdulillah...cukup nak buat persiapan raya. 

Rezeki ada kat mana2...doa for it, insyaallah Allah is there. Jangan pernah lupakan Allah walau sesaat...keep on berzikir dalam hati...bila susah, Allah akan tolong.

One more thing, kepada kawan2...mesti ada yang pernah cakap macamni, "Alaa...buat baik pun ape dapat?" pernah x? 

Ye, memang xdapat apa2 untuk waktu terdekat korg...tapi jangka masa panjang nanti banyak ganjaran yang Allah bagi pada setiap keikhlasan yang korg buat. 

Alhamdulillah, prof berani cakap...untuk sampai ke tahap macamni, apa yang prof dapat sekarang adalah hasil kebaikan dan niat tulus ikhlas arwah mak abah yang xpernah menyesal berbuat baik pada kawan2 mereka...biarpun dibalas dengan tuba, tapi xjemu berbuat kebaikan pada orang lain. 

Mungkin sepanjang hayat mereka rase susah...tapi, dengan hasil kebaikan yang diorg dah kumpul kat dunia ni Allah balas pada anak2 plak. Alhamdulillah...syukur prof dikurniakan kenalan2 seperti sahabat, uncles, aunties yang supportive, penyayang, dan mengambil berat. 

Even saudara mara pun xboleh bagi macamne yang diorg bagi...Allah xmungkir janji kan? Kalau Allah kata SEKARANG, maka SEKARANG la benda tu terjadi...

Allah ambil abah, mak, abang Salleh, abang Hassan, kak Suhada...tapi Allah tinggalkan orang2 hebat tuk jaga prof dan adik2...

Bukan dari segi duit yang prof nak cerita, tapi dari sudut keberkatan dan keredhaan  Allah S.W.T. Sejak arwah mak dan abah pergi, rase makin dekat sangat dengan Allah...sebab Allah jodohkan prof dengan orang2 hebat yang selalu ingatkan prof untuk sentiasa ingat pada Allah. Sentiasa berzikir, selawat, wirid dalam hati...bila susah, MIRACLE happened! 

Allah S.W.T satu2 nya yang terunggul di alam semesta ni...alhamdulillah, nikmat yang Allah bagi sungguh xternilai. Kesihatan, ketenangan, kelapangan, dan kesenangan. Semua dari Allah!

Sekarang prof belum mampu nak bagi kemewahan kat adik2...tapi prof yakin, percaya yang Allah akan tunjukkan jalan tu. Untuk sampai ketahap tu, kene lalui berbagai rintangan dan dugaan dulu. mane boleh senang2 nak senang kan? Get ready for it...

Biar sesusah mana hidup didunia...janji akhirat sudah pasti. Kumpul lah seberapa banyak amalan didunia ni...untuk jaminan di akhirat nanti. Insyaalah =)


With Love, xoxo