Buah Naga

Assalamualaikum kawan-kawan

Tadi jalan2 dengan kekasih hati prof, lepak2 tepi tasik...lepas tu g cari barang, hal perempuan la yang pasti. Then, lepas dah dapat barang yang dicari kat Plaza Alam Sentral (PAS)...turun dari escalator tu ade gerai buah. Ternampak akak tu potong buah naga, Ya Allah...terliur sangat tengok buah tu, merah amat!!!!!


Sedap! Prof beli buah naga potong dengan betik untuk kawan prof...sedap, serious sedap! Dah habis...nak pusing balik beli lagi buah naga dah malas...so, terkilan dapat makan sebungkus je =(

Selalu kalalu kat rumah, yang suke layan prof makan buah naga ni adik2 prof ngan arwah mak abah dulu. Dulu arwah abah yang aja makan buah naga ni, lepas abah xde, arwah mak plak setiap kali beli buah xketinggalan beli buah naga ni untuk kitorg.

Meh kite review sikit khasiat buah naga ni...macam best je!

*sumber: carahidupespritblogbuahnaga

Menurut umber, buah naga ni mengandungi vitamin C, beta carotene, kalsium, dan karbohidrat. Serta tinggi serat dan dapat melancarkan proses pencernaan. Selain tu, dapat menurunkan kandungan gula dalam darah bagi penghidap penyakit diabetes, serta menghaluskan kulit???? Memang kene makan buah naga pada sesape yang nak kulit cantik! ececece...


With Love, xoxo